Ha valaki eljut a döntő lépésig, hogy JT-ja lesz, miért dönt így? Ki ne szeretne egy istenfélő, szerető közösséghez tartozni? Szeretet, ami soha el nem fogy. Áldozatkész segítség. A hittestvérek még az életüket is feláldoznák egymásért. images (1)_1.jpgAztán eltelnek évek, évtizedek és valami megváltozhat. A szeretet sokakban meghidegül. Már észre sem venni az egyszerű, szürke hírnököt és szükségleteit. Persze, majd pont "X" vagy "Z" adná az életét a másikért, amikor már évek óta csak a formális köszönés jellemző a kapcsolatok ápolására. 
Ez nem lehet az igaz Isten látható szervezete! Aztán eljöhet egy másik, fájdalmas csalódásból fakadó döntő lépés. El innen! Aztán egy rövid bejelentés: "X.Y. nem Jehova Tanúja." A kérdés: Hova tovább? Hogyan lehet továbblépni?

 

Nézzünk téged. Miért nem tudsz továbblépni? Azok a veszteségek, amit, mint a JT Egyházat elhagyóként elszenvedsz, nagy akadálya a továbblépésednek. Nagyszülőt, szülőt, testvért, gyermeket és sok hittestvér barátot veszítettél. Nehéz feldolgoznod, hogy magadra maradtál. Olyan ez, mint a háborús életáldozatok, azzal a különbséggel, hogy akiket szerethetnél és még szeretsz is, élnek, de már a számodra nem, és te sem az ő számukra. Mennyi idő kell ahhoz, hogy túljuss ezen a válságon? 

Egyre felkészülhetsz. Nem egy-két hónap lesz az elszakadás. Nekem kb. 4 évembe került, mire elszakadtam. A szabadulásnak ára volt. A veszteséglista? Volt házastárs, család, két gyerek, szeretetre méltó emberek, akik engem is szerettek és több, mint 25 év (az életem fele) és a lelkem. Szóval csak a realitás kedvéért. Mégis azt mondom, hogy jól tettem. Utána számoltam. Volt még előtte három év vívódás, hogy eldöntsem, bármi áron, de ki kell jönnöm ebből a álságos egyházból. Iszonyúan behálóz és fogva tart, 'a mindent' jelenti a bent lévőknek.

Annak idején te is felszámoltad a 'világi' kapcsolataid, barátaid az 'igazságért'. Vagyis most, hogy 'kint vagy', sehol senki... és sok esetben semmi kapaszkodód. Nem csoda, hogy harag és keserűség dolgozik benned. Egy számkivetett lettél. Lehet, hogy az ilyen oldalak segítenek (ha segítenek?) az életed újraépítésében.

Nagy a felelőssége mindenkinek, aki rehabilitálni akarja ezeket az érzelmileg, szellemileg (sok esetben még fizikailag, gazdaságilag is) kisemmizett kárvallottakat. Hogy valaki újra fel tudjon állni, minden területen segítségre van szüksége.
Tehát első sorban az a célja ezeknek az oldalaknak, hogy segítsenek a 'szeretet koldusainak' újra bízni és szeretet elfogadni, majd viszontszeretni.

"Nézd a szeretet koldusait,
ahogy állnak az út mentén, 
...
Talán ártatlanok mind,
talán bűnt követtek el, 
de azt mondd meg, hogy ki ítél?
Talán mindent odaadtak már, 
talán semmit se kaptak még
és monoton csöndben szalad el
a napra a nap, aztán az évre az év. 
...
Talán van még egy lehetőség, 
talán van még egy esély:
hogy egy kicsivel jobban figyelj rám!
S én egy kicsit jobban figyeljek Rád!"

/Balázs Fecó - A szeretet koldusai/

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://jt-blogger-egonymus.blog.hu/api/trackback/id/tr65888639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f i n i t o (törölt) 2014.04.02. 05:26:57

Húzós. Azt hiszem ezért se kellene egymást pufölni más honlapokon :/

Nagyon nehéz még kikerülni a teológiai börtönből, amibe a szervezet bezárt minket anno.

Belénk programozták a teljes önpusztítást arra az esetre, ha 'elhagynád Jehovát'.

Bumbumöcsi vagyok! 2014.04.05. 13:17:22

Nekem az volt a tapasztalatom, hogy amikor bibliatanulmányozást folytat az ember akkor még nagy a szeretet. Szép lassan, az évek elteltével beleintegrálódsz a rendszerbe és egy szolgáló géppé válsz. A szeretet is már rutinszerűvé válik. (Abban az esetben ha még ki tudja mutatni az ember). Persze ez sem mindenki esetében igaz.

Egonymus · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu/ 2014.04.06. 11:57:41

@Bumbumöcsi vagyok!: Szia! Én nem éreztem rutinszerűnek. Azt viszont éreztem, hogy "kizsákmányolnak" érzelmileg. Mivel képmutató módon nem tudok szeretetet kimutatni, így "elfogyott" a természetes vonzalom és nem volt honnan, kitől töltekeznem. A szeretetemre nem kaptam kellő viszonzást, ami tovább lendíthetett volna. Erre mondják azt, hogy szép lassan (25 év) kiégtem?

leslie07 2014.08.03. 20:58:37

Én rám nagy hatást gyakorolt ez az írásod.

Koszonet érte bárki vagy is.

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2014.08.05. 09:54:45

@leslie07: Te is átmentél hasonló dolgokon? Aktív JT, vagy volt Tanú vagy?

leslie07 2014.08.05. 10:21:20

@Egonymus+: 1975-tol 2001-ig voltam az Ortorony bálványszervezet rabszolgája, egy nem létezo isten tanúja.Gondolhatod, hogy átéltem egy s mást.

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2014.08.05. 15:36:41

@leslie07: Értem. Akkor hogyan kanyarodtál vissza a háromság tanához?
Vagy, valamilyen 'újabb' tanítások hatottak rád? Még nem voltam JT, már akkor sem tudtam elfogadni a háromságot.

leslie07 2014.08.09. 18:04:54

@Egonymus+: Félre érted. Én semmilyen háromságtant nem hirdetek. Azt álkeresztény teologusok találták ki.

Az Istenek Atyja tobb Isten fiat nemzett.

Az egyikuket, felkente Mindenható hatalommal társai folé. Így is mutatkozott be Jákóbnak, amikor szemtol szembe szólott hozzá.

1.Mózes 35:9 Az Isten pedig ismét megjelenék Jákóbnak, mikor ez jöve Mésopotámiából, és megáldá őt. 10 És monda néki az Isten: A te neved Jákób; de ne neveztessék többé a te neved Jákóbnak, hanem Izráel légyen neved. És nevezé nevét Izráelnek. 11 És monda néki az Isten: Én vagyok a mindenható Isten, nevekedjél és sokasodjál, nép és népek sokasága légyen te tőled; és királyok származzanak a te ágyékodból. 12 És a földet, melyet adtam Ábrahámnak és Izsáknak, néked adom azt, utánad pedig a te magodnak adom a földet. 13 És felméne ő tőle az Isten azon a helyen, ahol vele szólott vala.

Mivel Ot egyedul kente fel az Istenek Atyja mindenható hatalommal Isten társai folé, O lett az Istenek Istene.

O teremtette a látható világunkat, az emeberek lekeivel egyutt.O Trónol az Istenek gyulekezetében.OT kell imádni az Isten fiaknaknak mindnyájuknak, de az embereknek is.

Zsoltárok 50:1 Asáf zsoltára. Az Istenek Istene, az Úr szól, és hívja a földet a nap keltétől lenyugtáig.

Zsoltárok 82:
1 Aszáf zsoltára. Isten áll az Istennek gyülekezetében, ítél az istenek között.

Józs 22: 22 Az Istenek Istene az Úr, az Istenek Istene az Úr: ő tudja, és az Izráel is megtudja. Ha pártütésből és ha az Úr ellen való vétekből van ez: ne tartson meg minket e napon!

Pál is arról tanuskodott, hogy van tobb Isten az égben is.

1.Kor.5: 5 Mert ha vannak is úgynevezett istenek akár az égben, akár a földön, aminthogy van sok isten és sok úr; 6 Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, akitől van a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is ő általa.

Tehát ez a háromságtan zagyvaság, hogy három Isten egy Istenben sem állja meg
a helyét a Szentírás szerint, ahogyan az sem, hogy csak egy Isten van a jehova nevu.

Az egyik is hazugság, azaz az Ordogtol van, meg a másik is.

Az Istenek sokan vannak, akik felett az Istenek Istene az Úr trónol.

Egy Isten lett felkenve a sok Isten Fiak kozul,ezért Ot az egy Istent illeti az imádat.

De attól még a tobbi Isten is létezik, akik felett a felkent Isten a Mindenható trónol az Istenek Atyjának akaratából.

Az Isten Szava egészen másról szól, mint
amit a talmudista álzsidó illetve az abból kisarjadzott álkeresztény tanítások vallanak.

Én csak azt hiszem, amit az Úr Szava kijelent. Az Úr Szava pedig azt tanítja, hogy sok Isten van , habár ezek folott
van egy Mindenható hatalommal felkent Isten, akit Istene és Atyja felkent társai folé. Ezért Ot kell imádni.

Zsoltárok 45:7 Trónod oh Isten örökkévaló; igazságnak pálcája a te királyságodnak pálcája. 8 Szereted az igazságot, gyűlölöd a gonoszságot, azért kent fel Isten, a te Istened öröm olajával társaid fölé.

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2014.08.09. 22:01:22

@leslie07: Ne haragudj meg, de nem tudunk "közös nyelven" beszélni. A te egyéni istenlátásoddal nem értek egyet. Saját magad által kreált vallásoskodásod követhetetlen. Lehet, hogy valamely másik felekezet, vagy kisegyház összezavart téged. Vaskalapos, vallásos nézeteid nem vonzóak számomra.

Inquisitive Man 2015.01.19. 21:48:24

Megint erre tévedtem. Mi ez a nagy csend Egonymus?

Ahogy olvasom szomorú és szűkszavúan leírt személyes "történelmedet", nem egy budai "elit" gyülekezet tagja voltál?

Volt ott egy vén, akire ráillenek a szavaid. Persze, lehet csak véletlen egybeesés is.

Írod, hogy ---szeretetre méltó emberek, akik engem is szerettek---. A mai napig sokan gyászolják a testvér elvesztését.

Bárki legyél is, a tapasztalatod sokaknak segíthet. Jó, hogy nyitott ajtót találni a blogodon.

Én is csak keresgélek tétlenségem állapotában. Jó lenne, ha írnál még cikkeket, ami segíthet utat találni!

Egonymus+ · http://jt-blogger-egonymus.blog.hu 2015.01.23. 20:48:42

@Inquisitive Man: Szia te kíváncsi ember! Tudod, néha kell a csend, a befelé fordulás, az élménygyűjtés.
Lehet, hogy sok hasonlóság fellelhető valakinek az esetével. Azt hiszem Johnny-nál leírtam, hogy nem szeretném felfedni magam, mert azzal kiadnám a volt családomat és ezzel bántanám a gyerekeimet.
Akik igazán szeretettek engem a testvérek közül, biztos vagyok benne, hogy nem gyűlöltek meg, csak szomorúak.
Kösz, hogy erre jártál és benéztél. Az ajtó mindig nyitva lesz és ígérem hamarosan írni fogok.
süti beállítások módosítása